Aquest estudi de cas es basa d'un nen amb problemes, els professors del qual intenten esbrinar d'on pot provenir. Per això hem hagut de preparar una entrevista amb els pares del mateix, establint una sèrie de preguntes per tal d’arribar fins al problema. Aquest es el cas:
En Lluís és un nen amb greus dificultats d'aprenentatge, que li va repetir el curs passat i que, enguany,amb l’any de repetició, no s’ha resolt en cap cas les seves mancances. La psicopedagoga del centre, en un estudi preliminar de l’alumne, sospita la possibilitat que en Lluís tingui alguna patologia de fons, com a causa final del seu retard en l’aprenentatge, però la legislació no permet els centres actuar i planificar un estudi psicopedagògic acurat sense l’autorització dels pares o tutors de cap alumne. I aquesta és l ’altra part de la història… perquè els pares d’en Lluís corresponen al perfil de família desestructurada que no només no acompanya el centre, sinó que n’obstaculitza la tasca. En aquest context, prepara les entrevistes que l’equip docent ha detenir amb els pares de en Lluís.
Primer de tot hem reunit aquí perquè creiem que en Lluís té greus dificultats d’aprenentatge, creiem que seria convenient fer un seguit de preguntes als pares o familiars del nen sobre les seves capacitats d'aprenentatge:
1. Vostès com veuen el seu nen a casa? Estudia, fa la feina, està tranquil amb els estudis..
2. Els demana ajuda alhora de fer els deures o estudiar?
3. Participa en alguna activitat extraescolar, de l’estil esport o repàs
4. Creuen que necessitaria algun tipus de suport en l’aprenentatge?
5. Com és l’ambient que envolta en Lluis a casa?
6. Creuen que es favorable per a ell o que el repercuteix en algun àmbit?
7. Veuen que sigui conflictiu o problemàtic a casa?
8. Si se’ls hi donés la possibilitat de fer-li un estudi psicopedagògic, l’acceptarien?
9. Si aquest estudi fos negatiu, estarien interessats en mirar-li un centre orientat a nens amb aquests problemes?
10. Dorm bé o té problemes per dormir?
11. Porta una bona alimentació?
12. Rep una atenció adequada per part dels familiars?
13. Parla sobre la seva relació amb els companys de classe o professors?
14. Té un bon nivell d'autoestima i motivació a l'hora d'estudiar o anar a l'escola?
15. Té algun problema de relació social o introversió?
Bé, en aquest cas, hauríem de valorar bé aquestes preguntes per saber més sobre els problemes que té en Lluís i poder ajudar-lo en les seves dificultats psicològiques i cognitives.
Doncs això és tot per avui, analitzarem detalladament aquesta reunió i en treurem una conclusió sobre les seves habilitats escolars i emocionals.
Doncs això és tot per avui, analitzarem detalladament aquesta reunió i en treurem una conclusió sobre les seves habilitats escolars i emocionals.
No hay comentarios:
Publicar un comentario